باید چیا رو بلد باشیم؟! (انتشار: 1402/09/05)

پای اجرا که میاد، دیگه مهارته که حرف اول رو می زنه. باید یه عده از مهارت های ویژه رو داشته باشیم تا بتونیم کار واقعی رو پیش ببریم. قصد دارم تا اون چیزهایی که لازمه بلد باشیم تا این ایده و پروژه رو جلو ببریم رو لیست کنم. شاید لیستم تو ابتدای کار ناقص باشه، ولی سعی می کنم رفته رفته تکمیل ترش بکنم.

این چیه؟

کتابخانه مناسب دیتا اسکرپ

چون قراره دیتا ست رو خودمون جمع کنیم، لازمه تا کار کردن با یکی از کتابخانه های رایج اسکرپ رو بلد باشیم. فعلا Beautiful Soup جدی ترینن گذینه ای یه که سراغ دارم. خیلی راحت نصب می شه و کار کردن باهاش هم آسونه.

فریم ورک یادگیری ماشین

برای این که مجبور نباشیم خودمون تمامی ملزومات یک مدل یادگیری ماشین و یا یادگیری عمیق رو از جز پیاده سازی کنیم، منطق حکم می کنه از یک فریم ورک یادگیری ماشین استفاده کنیم. از میان گذینه هایی که وجود دارن، انتخاب ما pytorch هست. 

و ....

علاوه بر این دو مورد پایه و اصلی که گفته شد، لازمه تا با Numpy ، Pandas و scikit-learn کار کرده باشیم. فک کنم برای یه شروع اولیه همینا لازم باشن. رو اینا تمرکز می کنیم و با اینا کارای پروژه رو جلو می بریم. هر جایی هم لازم شد مورد جدیدی به لیست توانمندی ها اضافه بشه، این پست و لیست رو آپدیت می کنم.


نظرات خوانندگان نوشته


نظری در این مورد دارید؟ خوشحال می‌شیم اون رو برامون ارسال کنید.