انتخاب دسته بندی های کلی و جزئی تر (انتشار: 1402/08/09)

تا حالا تونستیم تا یه حدی کار جمع آوری تصاویر رو برای آموزش پیش ببریم. در حین کار بایستی حواسمون به انتخاب دسته های کلی هم باشه. با بررسی هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که دسته بندی ها رو از کلی به جزئی انتخاب کنیم. تا به اینجا به 6 دسته بندی کلی رسیدیم که رفته رفته داریم تکمیل ترش می کنیم. سعی خواهیم داشت که تعدادشون رو از 10 دسته بیشتر نکنیم و به جای افزودن بر دسته های کلی، اون ها رو به زیر دسته های والدها تبدیل کنیم.

این چیه؟

موجود زنده (جاندار)

اولین دسته بندی که به ذهنمون رسید (و معمولا به ذهن همه می رسه) موجودات زنده هستند. یه سری از خاطرات درس های علوم کمک گرفتیم و یه سری رو هم تحقیق کردیم. به صورت کلی بخوام بگم انسان، حیوان، حشرات و گیاهان زیر دسته های اصلی این دسته بندی هستند که هر کدوم زیر دسته های زیادی رو شامل میشن که رفته رفته میخوایم تکمیل ترش کنیم. در به نظرم اینجا ذکر چند نکته ضروری هست.

نکته 1: منتظر نکته نظرات دوستان هستیم تا ما رو کمک کنن بتونیم دسته بندی های بهتر و معقول تری رو ارائه بدیم. لطف می کنین تو کامنت ها بنویسین برامون.

نکته 2: برای قرار دادن تصاویر در مطلب از نوشته های دستی استفاده کردیم. می تونستیم تایپ کنیم ولی به نظرم صمیمی تر و اثربخش تر میومد.

نکته 3: امکان تغییر این دسته بندی ها در آینده وجود داره و همچنین وجود زیردسته های تکراری در مواردی غیرقابل اجتناب بوده که اگر راهکاری به نظرتون اومد، مشتاقان در خدمتت دوستان هستیم.

موجود زنده (جاندار)

ابزارآلات

دسته دومی که همه ی ما در دنیای امروزی باهاشون سر و کار داریم، ابزارآلاتی هستند که برای کارهای برش یا سرواخکاری، جوشکاری و یا اتصال دو یا چند چیز به هم استفاده میشه، انبرها که برای گرفتن و نگه داشتن لوازم دیگر، چکش ها و ضربه زن ها، پیچ گوشتی ها که به طور کلی برای سفت کاری و شل کردن قطعات استفاده می شه و در نهایت لوازم ریزتر استفاده میشن.

ابزارآلات

وسایط نقلیه

نیاز به جابجایی از نقطه ای به نقطه ی دیگر همیشه موجب اکتشافات جدید در این راستا شده که ما هم به طبع اون این وسایل رو به عنوان دسته بندی کلی دیگری انتخاب کردیم. همونطوری که در ادامه و در تصویر زیر می بینین، از نظر ما تجهیزات حمل و نقلی به سه زیردسته زمینی، هوایی، و دریایی تقسیم میشن.

وسایط نقلیه

تجهیزات الکترونیکی

فکر نمی کنم تو دنیای امروزی کسی رو سراغ داشته باشیم که با این دسته کار نداشته باشه و یا ندیده باشدشون. به نظر می رسه که به دلیل تفاوت ظاهری که دارن بایستی کامپیوترها رو از لپ تاپ ها جداکرد.گوشی ها و تبلت ها رو می شه در یک گروه قرار داد چون از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی ندارن. چرا هی می گم از لحاظ ظاهری؟ چون شناسایی ما (فعلا) از روی ویژگی های ظاهری خواهد بود. دستگاه های ATM، POS و این قبیل رو در یک دسته قرار دادیم و در نهایت قطعات الکترونیک ریزتر رو به عنوان زیر دسته نهایی این دسته انتخاب کردیم.

تجهیزات الکترونیکی

لوازم خانگی و اداری

اینا چیزهایی هستند که دائمه در اطافمون می بینیمشون. چه در خونه ی خودمون، چه دوستان و آشنایان و چه در اداره جات. لوازمی که برای شستشو، آشپزی، روشنایی یا مرتبط با برق و در نهایت تفریحی و به نوعی کاری استفاده می شه.

لوازم خانگی و اداری

املاک و مستغلات

در حال حاضر (ممکنه بعدها مطلب به روز بشه) آخرین دسته ی کلی که تونستیم انتخاب کنیم، املاک و مستغلات هست که به سه زیر دسته کلی مسکونی، تجاری و باغی یا ویلایی تقسیم شدند که همونطور که در تصویر می بینین، فعلا نسبت به بقیه دسته هایی که تا به حال بهشون اشاره شده، نیازمند افزودن جزئیات بیشتری هست.

املاک و مستغلات نکته آخر اینکه همچنان به کمکتون نیاز داریم تا این انتخاب رو بهبود بدیم.


نظرات خوانندگان نوشته


نظری در این مورد دارید؟ خوشحال می‌شیم اون رو برامون ارسال کنید.