تا حالا چیکارا کردیم؟ (انتشار: 1402/06/28)

تا به امروز سخت ترین قدم یعنی شروع رو پشت سر گذاشتیم. حالا داریم با برنامه ریزی هایی که قبلا انجام دادیم به پیش می ریم. بر همین اساس نیاز به یک سری ابزارها از جمله وبلاگ، مدیریت وظایف، صفحات اجتماعی، گیت هاب و اسکریپت‌های کاربردی داشتیم که در ادامه به اونها می پردازیم.

این چیه؟

# وبلاگ

برای اینکه بتونیم مطالب رو بصورت سازماندهی شده ارائه کنیم نیاز به وبلاگ داشتیم. اولش خواستیم صفر تا صدش رو تو فریم ورک فلسکِ پایتون (Flask) پیاده سازی کنیم، شروعش خوب بود ولی دیدیم خیلی زمان بر خواهد بود و عملا از پروژه اصلی دورمون نگه می داره. بنابراین با مشورتی که با اعضای گروه داشتیم تصمیم بر این شد که از یه پروژه ای که از قبل طراحی کرده بودیم (و البته به زبان دیگه ای بود) استفاده کنیم و با اعمال تغییرات کمی به عنوان CMS وبلاگمون استفاده کنیم. برای ایندکس بهتر و رو به جهانی رفتن، تصمیم گرفتیم که مطالب رو به صورت دو زبانه ارائه بدیم.

 

# مدیریت وظایف

یکی از ابزارهای ضروری برای تقسیم کارها مابین اعضای تیم، زمان بندی و مدیریت آنها استفاده از این ابزارها است که ما تصمیم گرفتیم از تسکولو برای این کار استفاده کنیم. در ابتدا دو پروژه به نام های تولید محتوی و توسعه فنی وب سایت ایجاد کردیم و وظایف رو براساس توانایی های گروه نوشتیم و زمانبندی کردیم. هرکی براساس وقت، دانش و البته اولویت پروژه ها یکی رو از حالت ToDo به Doing و بعد از اتمام به Done منتقل می کرد.

 

# صفحات اجتماعی

برای این که بتونیم ارتباطات خوبی داشته باشیم حتما بایستی مطالبمون رو تو این صفحات انتشار داده و به جمعیت بزرگتری به اشتراک بزاریم. اولویت رو روی لینکدین قرار دادیم. در ادامه، کار رو در اینستاگرام و  تلگرام گسترش دادیم. برای اینکه اهمیت وبلاگ رو حفظ کنیم، خلاصه مطالب رو در این صفحات انتشار داده و لینک مطالب رو برای مطالعه بیشتر در اختیار قرار دادیم.

 

# گیت هاب

یکی از بهترین محل هایی که برای مدیرت نسخه های مختلف می توان استفاده کرد، گیت هست. اولین کاری که به محض ایجاد حساب کاربری کردیم، تشکیل یک سازمان بود. با این کار می تونستیم خودمون رو عضوی از یک سازمان بدونیم. از اونجایی که وبلاگ های موجود در گیت بسیار پرطرفدار هستند، بعد از فورک ریپازیتوری مربوطه، مطالب انگلیسی رو در اون هم به اشتراک میگذاریم.

 

# اسکریپت‌های کاربردی

یکی از اهداف ما (همونطوری که از شروع ماجرا گفته بودیم) اشتراک کدهایی هست که می نویسیم. از همین رو قسمتی رو در وبلاگ (سمت چپ) با این نام قرار دادیم تا کدهای مورد استفاده رو در اونجا منتشر کنیم.


نظرات خوانندگان نوشته


نظری در این مورد دارید؟ خوشحال می‌شیم اون رو برامون ارسال کنید.