زبان های برنامه نویسی (انتشار: 1402/07/22)

انتخاب زبان برنامه نویسی که بتونه نیازهای ایده و پروژه رو تامین کنه کار حساس و نسبتا سختیه. تنوع زبان های برنامه نویسی با قابلیت های بسیاری که هر زبان ارائه می ده نیز تا حد بسیار زیادی این انتخاب رو مشکل تر می کنه. باید بر زبانی انتخاب کنیم که تا حد ممکن یک سرو گردن از سایر زبانها بالاتر باشه.

این چیه؟

سعی ما این هست که زبان مناسب رو بر مبنای کارکردش انتخاب کنیم نه اینکه صرفا زبانی باشه که اونو بلدیم. شاید اینجوری یه زبان برنامه نویسی جدیدی هم یاد بگیریم و این چالش یک زبان برنامه نویسی دیگه هم به مهارت هامون اضافه کنه. لیست کوتاهی که داریم، پایتون(Python) سی پلاس پلاس(C++)  قو(Go) و جاوا(Java) هستش.

پس از بررسی آیتم هایی مثل سرعت و سادگی کدنویسی پایتون از این لیست  اومد بالا و تصمیم ما توسعه ی ایده مون با استفاده از پایتون شد. زبان پایتون همانگونه که توسعه دهنده ی اون گفته، تلاش داره تا کدنویسی ساده تر بشه. در حال حاضر از زبان پایتون در اکثر حوزه های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق به صورت گسترده استفاده می شود. پایتون همچنان بهترین گزینه برای انجام پروژه‌های بزرگ و پیچیده است و به‌خوبی می‌تواند نیاز توسعه‌دهندگان را رفع نماید. پایتون به دلیل open source بودن و داشتن کتابخانه‌های بسیار برای بخش‌های مختلف از داده‌کاوی تا پردازش گفتار و پردازش زبان طبیعی مورد توجه متخصصان این حوزه ها می باشد.


نظرات خوانندگان نوشته


نظری در این مورد دارید؟ خوشحال می‌شیم اون رو برامون ارسال کنید.